Як написати звіт?

Як написати звіт?

Вся сіль у тому, що іноді важче відзвітувати про виконану роботу, ніж виконати її. А звітів доведеться писати ой як багато. Тому тренуватися краще починати на кішках, тобто на лабораторних роботах. Що це таке? — А за яким правом? Чому я повинен це писати? — Покладено.

Так вже пішла еволюція. Звіти пишуть всі і скрізь. Вміст звітів може відрізнятися (і відрізняється), форма практично незмінна. Звіт потрібен насамперед для того, хто його пише.

Якщо прочитати грамотно написаний звіт про виконану роботу, то багато недоробки і вузькі місця стають видні. Для подальшого розвитку в професії (будь-який!) це важливо, так як помилок не робить тільки той, хто нічого не робить. Звіт потрібен для керівника. За звітом можна зробити попередні висновки про якість виконаної роботи.

Якісний звіт заздалегідь знімає багато питань, що в підсумку сильно економить час як керівнику, так і підлеглому (у нашому випадку викладачеві і студенту). Навіщо це взагалі потрібно? А навіщо взагалі потрібно накопичення і систематизація інформації? Банально прозвучить, але знання сила. Так, нудно, та, найчастіше нудно.

Але потрібно. По собі знаю, куди як цікаво писати саму програму, ніж потім оформляти документацію і довідку для користувача. Як писати?

Детально. Як можна детальніше. Так, як хороші журналісти пишуть свої матеріали. Тут потрібно ліричний відступ: хороший журналіст це професійно неписьменна людина.

Цим він і хороший. Не знаючи нічого про описуваному пристрої чи подію, він повинен опитати фахівців або очевидців, покопатися в літературі і скласти матеріал так, щоб матеріал був зрозумілий і доступний всім.

Образцов б. Зразки будуть.

Але для початку розберемося в термінології і нормативах. Так вже історично склалося, що форма звіту по практичній роботі ніким ніколи не була формалізована. Але, якщо подивитися на практикум і завдання, які ставляться перед студентами для виконання на практикумі, то можна помітити, що практична робота це науково-дослідна робота для навчальних цілей. А норматив на оформлення НДР в природі існує, від нього і будемо відштовхуватися. Це ГОСТ 7. 32-2001, що описує структуру та оформлення звіту про виконану науково-дослідній роботі.

Там прискіпливо і детально розписано, як, в якому порядку, яким шрифтом, які поля і пр. і ін Саме на підставі цього ГОСТу і сформовані правила оформлення курсових, дипломних та інших робіт у різних ВУЗах, тези, напрмер. Все підпорядковується ГОСТ.

Деякі деталі оформлення, можливо, можуть некритично відрізнятися, але основа ГОСТ. Так що завантажуйте, знайомтеся, оформляйте. І пам’ятайте, що попереду ціле життя, і вам ще не раз, і не сто раз доведеться писати звіти.

Текст Зразок звіту по практикуму ФЧіЖ. Автори: Єрьоміна О. Н., Загребина Є. Н. Група МБ -31 (2011 р.). Зразок звіту по практикуму ФЧіЖ. Автори: Єрьоміна О. Н., Загребина Є. Н. Група МБ -31 (2011 р.).

Як написати звіт?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!