Як зробити монтаж?

Як зробити монтаж?

При монтажі відео необхідно керуватися принципами сприйняття людини. Точно так, як ми дивимося в звичайному житті, на звичайну живу картинку, точно також ми дивимося і відео. Якщо вдуматися, то наше сприйняття досить хаотичне. Ми кидаємо погляд на об’єкт, тут же перемикається на інший об’єкт, а ще ми моргаємо, і так відбувається постійно.

Для монтажу відеороликів, які захочеться дивитися глядачеві, потрібно дотримуватися тих же принципів. ДОВГИЙ КАДР Тривалість одного кадру повинна бути близько 3 секунд.

Якщо буде менше, то часта зміна картинок тільки дратує глядача. Якщо буде більше, то глядачеві стане нудно і він відправиться дивитися щось більш цікаве. Коли Ви знімаєте відразу з двох камер, то Ви можете кожні 3 секунди переходити з однієї камери на іншу. Однак найчастіше ми знімаємо однією камерою, тому в момент зйомки треба знімати різні плани одного об’єкта.

З’ЄДНАННЯ КАДРІВ Як з’єднати два кадри разом?! У цьому моменті теж є нюанси. З одного боку, з’єднання двох кадрів має відбуватися максимально непомітно для глядача. З іншого ж боку, з’єднанням двох кадрів ми повинні звернути увагу глядача на якусь важливу, значиму деталь.

Тут немає зведення якихось правил, як найкраще з’єднати кадри один з одним. Орієнтуватися треба на свій смак, своє бачення і творчу задумку. Однак необхідно дотримуватися правило з’єднання різних планів.

Що таке план?! Це масштаб зйомки, тобто на скільки крупно показується небудь об’єкт глядачеві. Детальний план це коли ми знімаємо одну конкретну деталь, наприклад ніс людини або клапан подачі повітря на колесі автомобіля. Крупний план — це зйомка вже всього об’єкта на весь екран, то є всі особа повинна потрапляти в кадр або все колесо автомобіля. Перший середній план — половина фігури людини або половина автомобіля, тобто в кадрі опиняється людина від верхівки голови до пояса (якщо бути точніше, то нижня межа трохи вище пояса) або ж половина автомобіля до рівня середини двері.

Другий середній план — це збільшений в масштабі перший середній план, а саме нижня межа кадру знаходиться в районі коліна людини або в районі колісних арок автомобіля. Загальний план — в кадр потрапляє весь об’єкт, при цьому над його головою і під його ногами є невеликий шматок інтер’єру. Якщо ми знімаємо людини в полі, ми захоплюємо невелику частину неба над головою і невелику ділянку землі під ногами. Якщо знімаємо автомобіль, то рівно також захоплюємо невелику ділянку повітря над дахом автомобіля і невелику ділянку дороги під її колесами. Далекий план.

Це, напевно, самий просто план. Ми знімаємо людини на значній відстані. Фігура людини виглядає на екрані дуже маленькою, приблизно десята частина від висоти кадру.

Для чого ми так докладно зупиняємося на розборі різних планів?! Справа в тому, що послідовність планів це чи не єдине правило, яке необхідно дотримуватися при монтажі. Відомо, що глядач найкраще сприймає кадри, які змонтовані не послідовно, а з чергуванням планів. При цьому не можна брати два сусідніх плану. І тоді у нас вийде картинка, яка буде виглядати динамічно і викликати інтерес у глядача.

Якщо нам потрібно змонтувати крупний план, то наступним кадром ми беремо другий середній план. Якщо потрібно змонтувати другий середній план, то наступним кадром беремо дальній план.

Чому це важливо?! Якщо спробувати поєднати другий і перший середні плани, то глядач побачить картинку, яку можна було б назвати ривки кадру, і у нього отсанется відчуття поганого, неякісного монтажу.

Якщо змонтувати детальний план із загальним планом, то глядач втрачає об’єкт уваги і якийсь час не розуміє, що до чого, і що сталося. З’єднання детального і великого планів, а також далекого і загального плану виглядає красиво і не псує загального враження. Перехід з далекого плану на детальний план можна використовувати тільки в обмеженій кількості випадків, коли необхідно привернути увагу до якоїсь важливої деталі, так як при такому монтажі з’являється відчуття кидка на глядача. Орієнтацію в просторі Що ще потрібно враховувати при монтажі відео, так це орієнтацію в просторі.

Глядач бачить тільки те, що йому показують на екрані. І це бачення повинно відповідати тому, як людина дивиться в повсякденному житті. Уявімо, що ми знімаємо йде людини. Спочатку ми знімаємо його спереду, а потім ззаду.

При монтажі ми стикуємося ці кадри і на відео виходить, спереду-ззаду-спереду-ззаду. Глядач втомлюється від таких стрибків кадрів, починає плутатися кого зараз показують того, хто йшов вперед, а зараз його показують, як він видаляється.

Чи це вже інша людина?! Таким чином такий монтаж порушує орієнтацію людини в просторі. Такі кадри не можна ставити разом. У наступній статті ми розповімо про інші не менш важливі правила, яких необхідно дотримуватися при монтажі відео, щоб уникати поганого сприйняття.

Фото: tamadavodesse. at. юа.

Як зробити монтаж?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!